Ровером на роботу, варто чи ні?

03/12/08
Статті

Intro 

    Побачив свіжу новину нарахунок того що Львівські перевізники хочуть підняти вартість проїзду у маршрутках до 1,75 грн. і задумався скільки це виходить на місця і рік.

Підрахуй… 

    Отже якщо кожного робочого дня їздити на роботу і з роботи і платити 1 грн. 75 коп. то маємо 1,75*2=3,5 (грн./день), 3,5*5=17,5 (грн./тиждень) 17,5*4=70 (грн./місяць) 70*12=840 (грн./рік)
    Взагальному  маємо 840 грн. на рік це тільки при їзді на роботу. Тепер до цього всього домішуємо ровер :).
    Опишу конкретно мій випадок нехай  він буде середньо-статистичним, хоча хто знає…

    Відстань з ддому до роботи 5 км. Отже за день я проїжджаю 10 км. і це дорівює 10*5=50 (км/тиждень), 50*4=200 (км/місяць), 200*12=2400 (км/рік)

Money, money, money

    Фінансова сторона виглядає так.

 Ровер якого цілком вистарчить для їзди на роботу і матрасні покатушки до 1500 грн
 Шолом  до 300 грн
 Замок  до 30 грн
 Мастило для ланцюга, при запропонованому плані використання ровера хватить на рік/півтора  до 50 грн
 Інструмент для дрібного ремонту (насос, камера, шестиграники, замочок на ланцюг і т.д.)  до 100 грн
 Вело одяг (памперс, веломайка, рукавиці)  до 300 грн
 Фари і велокомп  до 300 грн
 Отже сума разом  до 2580  грн

 

    Але цю суму можна зменьшити, тим що ретельно підшукати де що купити подешевше, а також купуючи б/в речі. Я наприклад колись купив собі веломайку за 5 грн. на секонді.
    Також можна це все купляти не зразу а почерзі. Для початку ровер, і обовязково шолом, потім замок, камеру, латки і клей, насос, рукавиці, шестиграники, мастило, маячок (задня фара), велокомп, передню фару, замочок, велоодяг.

    Також потрібно врахувати експлуатаційні витрати на запчастини для ровера.
    Як більшість велолюдей радить ланцюг №1 (той що стояв при купівлі ровера) потрібно замінити після 800 км пробігу, тобто купити ланцюг №2. Після наступних 800 км пробігу потрібно замінити на ланцюг №3. Тобто вийде що від 0 до 800 км ви використовували ланцюг №1, від 800 до 1600 ланцюг №2, і від 1600 до 2400 ланцюг №3.
   

    Після 2400 км пробігу ставите знову ланцюг №1, тобто цикл починається зпочатку, і так кожен ланцюг повинен пройти тричі по 800 км, після цього (тобто 2400*3=7200 км) міняєте цілу трансмісію.
    Також дехто кже що можна використовувати не 800 км як одиницю циклу а 1000.

    Для чого це робиться? А для того щоб трансмісія пройшла більший пробіг, інакше він зменьшиться в 2 рази. Чому так? Тому що в трансмісії постійне тертя відповідно зубці на зірках зтераються ланцюг розтягується…

    Отже маємо що потрібно буде докупити ще 2 ланцюги, тобто + 50 грн./штука або + 100 грн. до загальної суми.

Нюанси

  • – Бажано щоб на роботі був душ. щоб ви себе почували комфортно, і люди на вас не косились…

– Шлях потрібно обирати такий щоб було поменьше автомобільного трафіку, краще він буде довший і через паркові зони і тихі вулички ніж по магістралях де багато автівок, зате коротша дорога. На це є дві причини:

        • — Ви не будете дихати вихлопними газами
        • — Меньша ймовірність потрапити у ДТП

– Будьте отові до того що змокните під дощем або не змокните якщо приймете міри

– Може виникнути необхідність лишити ровер на роботі. 

Висновки фізіологічні

    Відстань в 10 км на ровері приблизно дорівнює 2-3 км бігу пішки. Уявіть як би в себе почували якби щодня бігали 2-3 км. Якщо вам захочеться більших навантажень то можна свій шлях збільшити.

    Вимальовується явна користь для здоровя, якщо ви подбали про нюанс номер 2.

Висновки економічні

    Загальна сума 2680 грн. Як я вже казав її можна сутєво зменьшити або обійтись без деяких речей. Я наприклад досі немаю жодної фари, хоча це дуже погано.Також велоодяг не обовязковий, і т.д. Ця сумма це дуже великий максимум на який не варто орієнтуватись.

    Отже Економія на маршрутках 840 грн./рік, витрати на ровер 2680 грн. отже ровер окупится приблизно за 3 роки, а при постійно зростаючих тарифах і зменьшені загальої суми ще скорше.

Здоровя зявиться явно більше.

Так що думайте панове.


18 коментарів

  • Руслан 22:08 – 03/12/08

    +500

  • jin 23:35 – 03/12/08

    тут ще треба врахувати, що через ~1500 – 2000 км доведеться міняти шини, через певний час – тормозні колодки і диск (якщо дискові тормоза) чи колодки на вібрейках, а з часом і трансмісію і обід колеса…

    пару днів тому читав у профільній гілці, як люди збирали велосипед… я в шоці, $1000-1500 за раму, шини по $150, по сотні диски, кілька сотень на трансмісію і тормоза (виявляється на велосипедах ставлять навіть гідравліку!)

  • jin 23:37 – 03/12/08

    і ще забув написати – на веолосипеді не получиться їздити кругляй рік – лише у сезон…

    От, знайшов цікавий лінк. Схоже економічне обгрунтування купівлі мопеда :-)

  • dyak 08:50 – 03/12/08

    jin,

    ну тут можу посперечатись.
    Шини – якщо їздити по місту то шини доведеться міняти не раніше ніж через 6-7 тисяч, тут правда ше залежить які шини. Я на своїх наїздив 1500 і впевнений що проїду ще 3 таких пробіги.

    Тормозні колодки – незнаю як на вібрейках, але дискові тормозні колодки, при їзді по місті поміняються не раніше ніж через 5000 км, диск поміняється скоріш з власного бажання а ніж зі зносу :-)

    Трансмісія при правильному користуванні міняється через 8000-9000 км.
    Обода можуть служити набагато довше.

    Нарахунок вартості цього всього то, так є такі ціни, але я впевнений що це все успішно можна робити і на ровері за 300$, а чим дешевший ровер тим дешевші розхідники, але вони не є меньш надійними ніж дорогі.

    Доречі в мене на велосипеді гідравліка :-)

    Круглий рік? А чому ні. Запросто, зимою навіть свій кайф, а призспущена гумА, ше й якщо шипована тримається за лід краще ніж будь який черевик, ну хіба що кішки переможуть.

    А щоб не холодно було, то є спец рейтузи, утеплені, я свої купив за 100 грн. нові.

    Так що головне бажання :-)

  • chrishoneybee 13:52 – 03/12/08

    Фінансово невигідно, але задоволення зате неабияке.. Пригадую ті чудні вечори, коли я поверталася додому на ровері… котишся собі, повітрям дихаєш, а якщо підібрати маршрут подалі від великих доріг, може, навіть через парк – то взагалі казка.

    Інша справа, що наше місто не зовсім роверове – і доріжок нема, і рельєф досить горбистий. Мені, наприклад, раніше доводилось на роботу постійно вверх їхати, а з роботи – постійно вниз :-)

  • Dayk 18:58 – 03/12/08

    в мене так було коли був на старму офісі, на роботу догори з роботи донизу.

  • усамедж 15:14 – 03/12/08

    зараз очевидно суму треба трохи підняти. таких цін не дуже й знайдеш

  • Dyak 15:57 – 03/12/08

    з нового року апдейтну :)

  • Роман 13:57 – 03/12/08

    Не апдейтнув:) Час пройшов, ціни на проїзд у маршрутці і далі по 1,75 грн. а от ровер за 1,5 тис. гривень нормальний не вийде! Теж постійно думаю над купівлею велосипедом, та ніяк руки не дойдуть.

  • усамич 14:04 – 03/12/08

    велодрочери сміятимуться, але є такий сайт http://vashmagazin.ua/cat/catalog/?rub=650&subrub=1
    тут за 1500 грн можна знайти не найгірший апарат для міста і покатульок, єдине що треба мати руки з правильного місця і знаючого товариша.
    а якщо орієнтуватись на новий, з гарантією і маркетингом – то ціна на базові ровери починається від 1800 грн, але і їх вистачить для їзди по місту

  • Dyak 14:33 – 03/12/08

    Угу, забув, все часу вільного мало. Як все буде файно на вихідних перерахую.

  • Любко 13:12 – 03/12/08

    на рахунок душу.
    1. у фізично активних людей теплорегуляція працює дещо по-іншому. вони так не пріють як ті хто знензвички висолопивши язика крутять мов шалені (тут треба зазначити що навіть психологічно в людини яка щодня їздить не виникає бажання гонити).
    2. якщо вдома помився, і в чистому одязі (а не у вчорашніх потняках) – ніхто на протязі дня не коситиметься.
    навіть якщо ненароком впрієш – свіжий піт не смердить – смердять бактерії, які розмножуються з часом у пропотілому одязі.

    ну і на рахцнок бігу – я і бігаю по 3..4 км (правда не щодня – лінивий) – і нічо, почуваюся чудесно, якби не бігав – почувався би гірше ;)

  • Роман 07:28 – 03/12/08

    доводиться їздити на роботу кожен день на ровері. на рейсовий транспорт надії нема, бо доїжати тре з села у місто.
    задоволення скажу це не з дешевих. найгірше те що якісні запчастини до ровера тяжко прдбати

  • pmd 18:07 – 03/12/08

    Цього літа катався на роботу ровером 9 км в один бік. Якшо порівнювати з маршруткою то то не набагато дешеше. Але перед тим я їздив машиною – 400 грн. економії в місяць то суттєво. Ровер за літо окупився. На наступний рік повторю. Одне шо мене дуже не тішить то пси.

  • dyak 09:05 – 03/12/08

    [quote name=”Роман”]
    задоволення скажу це не з дешевих. найгірше те що якісні запчастини до ровера тяжко прдбати[/quote]
    З досвіду точно скажу, кщо зразу купити якісні запчастини, то вони будуть служити довше ніж базарні. І так згідний що для пересічного громадянини навіть у Львові придбати якісні і недорогі(відносно) запчастини не легко.

    [quote name=”pmd”]Цього літа катався на роботу ровером 9 км в один бік. Якшо порівнювати з маршруткою то то не набагато дешеше. Але перед тим я їздив машиною – 400 грн. економії в місяць то суттєво. Ровер за літо окупився. На наступний рік повторю. Одне шо мене дуже не тішить то пси.[/quote]

    В даному випадку можна розглядати як інвестицію в себе, в здоровя, бо 18 км щодня, дуже навіть непогане тренування. Стосовно псів, то в мене ше не було випадку що мав з ними проблеми, тобто бігали за мною і т.д. і великі і маленькі. Два варіанти. 1 варіант тікати швидко, поки пес швидко переслідує ровер, він не кинеться, оскільки не такий хороший мисливець як якась пантера, а довго він не зможе бігти, та і є понятт території, вийшовши за межі якої пес вже не почувається комфортно.
    2 варіант, якщо не виходить швидко набрати швидкість, це зіскочити з ровера, так щоб ровер був між вами і псом, тоді можна його відлякувати і ровером, і кмінням і т.д. Згадав третій варіант, дати тапком по морді не злазячи з ровера на ходу.

  • Yarema 09:08 – 03/12/08

    Найцікавіше те, що навіть через 4 роки, а навіть і більше, стан речей лишається той самий – ровером вигідно і корисно їздити на роботу. Як не рахуй, економію відразу видно. Якби Славік ще б писав без помилок – взагалі б було чудово. А то я вирішив друкнути, домашнім почитати – ага, довелося через перевірку правопису пропустити, бо просто аж рябить.

  • dyak 09:18 – 03/12/08

    [quote name=”Yarema”]Якби Славік ще б писав без помилок – взагалі б було чудово. [/quote]

    Я б теж хотів писати без помилок, але так склалось що українська граматика, для мене, найскладнішим предметом був. Навіть англійська якось легше давалась. А якщо мова про хибодруки, то я вже і перечитую після себе та не всі зауважую (. Хіба встановлю собі такий плагінчик який дозволяє читачам повідомляти про помилки.

  • Yarema 09:29 – 03/12/08

    Ти про Орфо? Корисна річ, але, підозрюю, замахаєшся виправляти помилки :-) Простіше перевірку правопису відразу встановити в Вогнелисі чи що ти там використовуєш…

Залишити відповідь

Автор *

E-mail *

URL

Коментар *