А де я маю стати? / Спогади матрасника

А де я маю стати?

03/20/14
Блог

PArking00Сьогодні поговоримо про “проблему” паркування. Чому слово проблема в лапках, бо я вважаю що у Львові ще немає проблеми паркування, а є проблема незаконого паркування, є проблема не покарання порушників паркування, є проблема організації суспільного простору, але точно немає проблеми паркування. Я дуже люблю групу/ініціативу “Дайте пройти“, а ще мене пруть коментатори які час від часу там з’являються і кажуть наступні фрази “ну нетреба так категорично, у Львові ж проблема паркування”, “Ви спочатку проблему паркування вирішить, а потім стовпчики тикайте”, “В центрі ітак нема де стати, що важко обійти” і т.д.  Тому вирішив про це помоноложити, а якщо захочете і подіаложим :).

Так от тема нашого сьогоднішнього уроку дітки наступна. “В центрі можна припаркуватись в будній день не порушуючи правил, або трішки порушуючи, але нікому не заважаючи”. Коли я кажу трошки порушуючи, то маю на увазі блакитного Хюндая на фото зверху. Він порушує, оскільки стоїть ближче аніж 10м до пішохідного переходу. Але по великому рахунку він нікому не заважає, а створю лише небезпеку у вигляді обмеженої видимості, що звісно теж не добре. А от коли я кажу заважає, то маю на увазі цього милого червоного фольксвагена, з наклейкою “жіноча мешта”, і патріотичним прапором. Ну а що, патріоти теж люди, а людям притамано і пукати і порушувати.

Отже до чого я, а до того, що я вважаю що проблеми припаркуватись, хоча б так як Хюндай, який може і порушує, проте точно не заважає, у Львові немає. Головне розуміти кілька речей. І ці речі я не просто придумав, а практикую постійно, як власник автомобіля, і житель центру(200 метрів від головної пошти).  Тому розглянемо ці маленькі тіпсендтрікси на кількох прикладах з життя.

1. Бачиш місце, паркуйся. Мовай де про те що якщо вам потрібно потрапити в якусь точку, і ви собі їдете туди по обраному маршруту, варто собі приблизно уявити, в від якої точки маршруту вам буде ок перейтись. Не варто сопддіватись що буде місце біля вашої точки призанячення. Отже приклад.

18 березня 2014 року. Мені потрібно в Галицький відділ міграційної служби України на вул. Чайковського 17. Отже я їду в центр з роботи(яка не в центрі). І їду я якраз в потрібну мені точку. Але вже проїзжаючи повз парковку на вул. Кперника, я починаю вдивлятись у вільні місця, і як тільки бачу вільне місце яке знайшлось аже на вул. Стефаника, коло картиної галереї, зразу паркуюсь. До місця призначення залишилось перейтись 300 метрів, це 4тири хвилини. Зважаючи що трішки далі по стефаника почалась тимчасова тягучка на тих самих 4тири хвилини, я дуже навіть зекономи собі часу. Чи важко перейтись 300 метрів, думаю ні. Для недовірливих, ось зафіксував кілька моментів.

Час коли я припаркувався. Робочий день.

Parking05

А це власне те як я став, синя машинка. Я побачив що забагато місця позаду лишив, після цього фото, і ще здав назад. Як бачимо попереду ще лишилось місця.

2014-03-18_15-33-09_406

Якщо подивитись по вулиці, навіть ще є вільні місця взагальному на цей відрізок було 3 вільних місця на той момент.

Parking01

Далі мені потрібно було перейтись наступним маршрутом

parkmap

Рівно за 25 хв, я повернувся, перед моїм авто вже було два вільних паркомісця,  проте праворуч на газон вже запхався якийсь позашляховик.

Parking04

І поки я фоткав годину, переді мною припаркувалась шкода, але я зразу після того від’їхав, і знову залишилось 2 паркомісця.

Parking03

З цього першого правила випливає друге, або навпаки.

2. Будь готовий перейтись.

Нажаль фоток напостати тут не можу, але пригадаю кілька моментів, коли я був на авто і потрібно було в центр, і де я паркувався в котрій години і куди йшов.

Був час коли я водив малу на англійську майже не площу ринок, а саме на вул. Шевську. Я це робив на велосипеді, але і траплялось на авто. Заняття починались о 18:00, тобто це не такий і складний час та все ж таки. Отже машину я лишав на Банківській, Костюшка, або Січових Стрільців. Вибір був простий, там де бачив місце там і паркувався. Як видно прогулянка була не більше 650 метрів. І це з малою дитиною.

valovapark
kostparking

BankParking

Ще один варіант це робочі години, близько 2гої дня, потрібно в ратушу. Платна парковка на валовій дуже зручна. Правда траплялись випадки коли там не було місця.

ssparking

І ще один варіант з того що згадав, це прийомні лікарські години в залізничній лікарні. Парковка коло готелю Дністер як правило має вільне місце. 

likarnyaparking

Це всього кілька прикладів з памяті, насправді їх значно більше. Просто треба трішки пройтись.

3. Будь готовий зробити два коли по кварталу. І таке трапляється, дуже рідко але трапляється. Та більшість машин в центрі припарковані на досить короткий час, тому, на другому колі місце обовязково з’явиться. В мене мабуть була інша проблема, що я їхав бачив місце, але думав, а може ближче буде ще місце, але ближче його не виявлялось, я тоді їхав на друге коло, бо ж бачив там вільну дірку, але вже на другий раз дірки не було (. Але загалом для Львова це не проблема. От у Відні, Кракові, Берліні, Загребі, справді довдилось їздити кварталами по колу, по 15-20 хв, поки знаходилось вільне місце.

Ось і все. Цих три пункти дадуть вам зрозуміти що проблем у Львові нема з тим. Я вже більше двох років дотримуюсь цього і за цей час ніразу не паркувався на тротуарі, не говорячи вже про пішохідні переходи і т.д. В загальному ця тема набагато глибша, і вона торкається інших тем, але про це дітки, ми поговоримо на наступних наших заняттях з урбаністики :). А наразі памятаємо, що ваша свобода це найголовніше, але вона закінчується рівно там де починається свобода іншої людини.

dpфото звідси

UPD 23.03.2014: Учасники диванної сотні подивившись в гугл мапс почали закидати мені порушення вимог знаку 3.34

3.34

І справді якщо глянути в гугл мепс, чи яндекс карти то видно ось таку конфігурацію знаків на вул. Стефаника.

gmaps

Але на то вона і диванна сотня шоб тільки по гугл мепсах дивитись :). Сходив сфоткав. Вкупі з витягом з ПДР з опису вимог до знаку 3.34 “Дія знака поширюється лише на той бік дороги, на якому він встановлений.” Все було пучком.

real

Справедливості ради мушу визнати, що так я часом порушую вимоги знаку 3.34 коли  це не заважає ні автомобілістам, ні пішоходам.

Якщо цікаво, і у вас раптом виникає думка “то може треба будувати паркінги”  то вам потрібно прочитати наступний пост на цю тему.


25 коментарів

  • filin 02:53 – 03/20/14

    підтримую. я зазвичай в центрі тільки у вихідні буваю – завжди лишаю біля облдерж адмінісрації на стоянці, а якшо там все заставили то на вул просвіти там здається з одного боку немає знаку ну і вулиця одностороння.

    найгірше, це коли треба в годину пік швидко кудись заїхати, шо працює в місці де взагалі не можна зупинятися (Привіт нова пошта на личаківській!). кружляти не виходить бо корки скрізь. Я вже думав про маленький самокат чи складний ровер. Запаркувався за кілометр і на самокаті, швидко туди-сюди.

    я ото боюся, якшо раптом всі почнуть паркуватися правильно, то я точно не зможу знайти де запаркуватися. гг

  • Dyak 11:02 – 03/20/14

    ТАкого не буде на рівному місці. Навіть в тій омріяній багатьма європі народ паркується нормально не тому що свідомий, а тому що може вхопити штраф.
    Як тільки в нас запрацює механізм покарання за паркування, одразу паркування в центрі треба робити платним. Повір, отді в центрі буде стільки вільного місця що хоч футбол грай. В нас є купа жлобів які купили собі машиу для пантів, і їздіть на роботу в центр, тоді коли перейтись 20 хв. Воно зранку приїздить ставить свій тарантас на 8 год, а ввечері знову додому. Тому для тих хто просто проїздом на 20 хв місця мало. Якщо заставити жлоба заплатити 4 грн/год, тобто 32 грн в день, то жлоб вже не буде без справді нагальної потреби їхати.
    Це називається керування попитом. Коли попит перевищує пропозицію, що робиться з товаром на ринку?
    Ще одне обмеження яке популярне в данії(і не тільки) наприклад. Це час стоянки. Навть біля супермаркета, ти можеш стати не більше ніж на 60-120 хв. байдуже чи платно чи безкоштовно. Це захист від мудаківякі паркуються на цілий день.

    Одним словом, як я вже казав це тема наступного уроку. )))

  • Roman 12:31 – 03/20/14

    А в курсі що на Стефаника паркуаання заборонене?
    Там на початку вулиці знак стоїть. Глянь в гугль мапах.

  • Dyak 12:51 – 03/20/14

    припускаю що стоїть знак, але він там стоїть з часів коли Стефаника була двостороньою. На гугл і яндекс мапах принаймі фото ще з тих часів.

  • Roman 13:04 – 03/20/14

    Тобто повертаємось до притаманної кожному українцю ідеї “якщо заборонено але дуже треба – то можна”? Чим це відрізняється від паркування на переходах?

  • Dyak 13:37 – 03/20/14

    тим що не заважє іншим людям.
    “ваша свобода це найголовніше, але вона закінчується рівно там де починається свобода іншої людини.”

  • Arh Graovskyi 13:57 – 03/20/14

    Недавно мене потішила інша наклейку на авто:

    “Я паркуюсь як ЧЛЕН ПАРТІЇ РЕГІОНІВ”

  • Сашик 15:06 – 03/20/14

    Давно хочу паркування в центрі 10 грн за годину, не більше 2 годин та штрафи по 1000+. Але всім без винятку. Червона зона, що тут говорити. Стефаника і іже с німі – жовта, 4 години макс. Далі зелена.

    Абонементи тим, хто там живе (як в Польщі, зрештою). Решта – вільні від паркану до обіду…

  • Olena 15:47 – 03/20/14

    Привіт! Я дивилася Твого блога і від нуже цікавий. Якщо маєш цікаві відео і фото можеш завантажувати на http://www.moyapidbirka.com.ua – це перший повністю україномовний сайт обміну файлів – запрошую подивитися:) Творячи там колекції звільнюєш місце у себе на блозі а даєш на них тільки посилання і можна там завантажувати файли беж обмежень:)

  • Olena 15:50 – 03/20/14

    Привіт! Я дивилася Твого блога і від нуже цікавий. Якщо маєш цікаві відео і фото, які заставаляють Твій диск можеш завантажувати на http://www.moyapidbirka.com.ua – це перший повністю україномовний сайт обміну файлів – запрошую подивитися:) Творячи там колекції звільнюєш місце у себе на блозі а даєш на них тільки посилання і можна там завантажувати файли беж обмежень:)

  • Максим 15:59 – 03/20/14

    давайте говорити серйозно. заважають паркуванню нормальному величезна кількість машин, величезна кількість заборон, відсутність нормальних парковок.
    як нормально припаркуватися?
    я зазвичай до центру їду з боку Стрийського ринку. тому описую з того боку.
    1. Саксаганського завжди зайнята, Грушевського – теж. деколи бувають місця на Герцена, Стецька, але це – вийнятки. так само із пр. Шевченка. Де можна стати: дуже рідко на Чайковського, Ковжуна, Стефаника (після Чайковського, бо до того – заборонено).
    Якщо ми дотримуємося правил – то у всьому, включно з забороненими зупинками. І саме ці знаки забороняють ставати по всій вул. Дудаєва. Банківська – відпадає, все зайнято, так само як і Костюшка, Січових Стрільців. Листопадового чину – взагалі не варіант. можна пробувати на вуличках а-ля Глібова – але то теж втрата часу. Про Дністер не скажу – реально задалеко, особливо якщо треба швидко в сам центр. Крім того, якщо місця і там нема – то обїзд дуже великий, враховуючи майже постійні затори на Крушельницької. Є ще варіант Наливайка.
    2. з іншого боку Центру. дуже рідко стати можна на пл. Соборній (та вуличка біля трамвайної зупинки). Пекарська – відпадає, Валова теж зайнята. На Свободи біля Укрсоцбанку – навіть не заїхати нормально. аналогічно вулички біля Театральної. під час ремонту Хмельницького можна було стати в тупику. зараз інколи є місця на Хмельницького, деколи – аж на Старому Ринку.
    Дуже-дуже мало шансів зупинитися біля ЛОДА, біля Арсеналу чи біля Валової (на Підвальній біля переходу – є паркування).
    Висновки? місцева влада бореться з великою кількістю порушень правил не створенням нормальних парукувальних місць, а забороною таких – як я сказав, на Дудаєва, скажімо. навіть якщо можна було стати хоча б одним боом на тротуар (таке теж можна), то на противану тому поставили стовпчики.
    Я розумію, що людям требдивитися “в корінь”. я за штрафи. великі. але й для пішоходів. не можна всю вину покладати на водіїв. пішоходи ходять всюди, де сподобається – незалежно від переходів, чим наражають водіїв на аварійні ситуації.
    я неодноразово говорив знайомим і в неті: треба збудувти підземнл-надземні парковки на вільних місцях в центрі, а не чергові торговельні центри. було місце біля готелю Львів – вже нема – Кумпель. Було місце на Наливайка – нема – ше якийсь центр. Велике для того місце біля Укрсоцбанку – не можуть поділити, аякшо навіть поділять – зроблять чергову гасову лямпу для Садового. парковку багаторівневу можна зробити і ззовні гарну – як австрійський будинок.
    тому на завершення: війна з водіями нічого не дасть. кількість машин тільк и збільшується, а місця для них – ні, навіть зменшуються. давайте Львів разом робити зручним – для всіх.
    та, і я – за пішохідний центр повністю від Данила і пр. Шевченка до Торгової площі. а навколо – парковки, як я сказав.

  • Dyak 17:47 – 03/20/14

    ви бага то говорите праильного, але і багато в чому помиляєтесь. Я можу зараз це розписати, але почекайте трішки, і я дам відповіді в наступних постах.

  • Дока 18:52 – 03/20/14

    А якщо ввести штрафи….. ))))) Жартую:) Хоча тут є доля правди. Якщо ввести штрафи, то люди почнуть шукати способи паркування, щоб не докопались і не штрафанули. Ось тоді цей пост і йому подібні, якщо такі будуть, стануть першими “інструкціями по виживанню під час паркування в центрі”. ну і звичайно якщо виключити корупційну складову при стягненні штрафів. Дуже гарна стаття, дуже зрозуміло описано. Ну а заодно похвалюся шо завжди роблю так само, хоча в центр давно на авто не їжджу, але цей принцип паркування працює не залежно від місця паркування.

  • Matvij 10:49 – 03/20/14

    Все правильно, але припаркувався як мудак, бо перед тобою хіба матіз, або смарт заїде, здав би ще на 20 см назад заїхала б ще така сама машина як і в тебе. Так що крім того щоб вчити інших де паркуваьися, раджу викласти уроки паркування ;)

  • Dyak 11:16 – 03/20/14

    Матвію, а слабо прочитати речення між 2гою і 3тьою фоткою?

  • Matvij 22:56 – 03/20/14

    Читав. За 1хв в центрі їх можуть зайняти. А так ще б одне місце було, нормально паркуватися треба! В мене таких паркувальщиків під будинком, є пару штук, через них деколи місця одного невистачає.

  • diak 23:19 – 03/20/14

    Помоєму чітко написав, що побачив що забагто лишив і ще посунувся, і я завжди так роблю спочатку чекну чи можна ще посунутись. Потім тільки йду, бо самого таке нервує.

  • Matvij 08:44 – 03/20/14

    молодець

  • osuhol 01:09 – 03/20/14

    В мене враження що люди які переконують в тому що “У Львові проблема запаркуватися”, ніколи не були в великому місті європи. В Берліні ми жили в спальному районі, аналогія Сихова. Так там в 9-10 вечора паркувались десь за 500-700 метрів від будинку на парковці яка безкоштовна тільки до 7 ранку і були раді. Бо безкоштовних місць є аж біля 20 на весь район, і там щасливі авто стоять місяцями.

  • Спочатку збудуйте паркінги / Спогади матрасника 09:15 – 03/20/14

    […] в продовження попереднього посту пишу наступний, за мотивами найчастіших реплік людей, […]

  • Serg 12:10 – 03/20/14

    Підтримую все написане.
    Хочу додати щодо покарань.
    Мабуть варто іх ввести: штрафи, евакуатори. Але було би добре робити це поступово, по вулицям, і додатково малювати бордюр в жовтий колір там де буде покарання.

    Переваги жовтого бордюра: 1. Ще один сигнал водію де неможна 2. Оскільки в центрі бездоганно припаркуватися важко(навіть в пості виникли запитання щодо Стефаника) відсутнісь жовтого бордюра сигнал водію, тут поки що можна лишити машину

  • s.fonteine 13:33 – 03/20/14

    Не потрібно постійно і у всьому рівнятися на Європу, я три роки живу в Римі (ось де дійсно проблема з паркуванням) і тут є хвороба порушень, але вона досить легко лікується штрафами. Порушники були, є і будуть, завжди і всюди, потрібно відпрацювати дієву систему боротьби з ними

  • diak 18:02 – 03/20/14

    Ну коли я наприклад кажу “рівнятись на Європу”, я маю на увазі вивчати їхній досвід, як позитивний так і негативний.

    Наприклад ми з точки зору автомобільізації зараз дуже подібні до нідерландів 50тих років, на той момент їхня стартегія розвитку здавалась правильною, але через 20 років виявилось що в довготерміновому плані стратегія зовсім не правильна. В нас зараз повторюється це.
    А щодо Риму то мені там вдалось побувати в осени. І особисто моє враження що на доррогах в них порядку менше ніж в нас. Але місцями реально було страшно їхати в автобусі.

  • бала юра 23:52 – 03/20/14

    Повністю підтримую. Я взагалі хочу запропонувати зробити центр міста “транзитною зоною” з повною забороною зупинки в центрі міста, я сам водій і в центрі кожного дня маю справи, але паркуюсь на околицях і корисноі 15-20 хв. ходьби не скидує з мене корони!!!!

  • Андрій 10:52 – 03/20/14

    Чудовий опис. Теж дію за аналогічним алгоритмом і теж можу сказати що припаркуватись можна завжди тіко треба бути готовим пройтися.
    Та й в ритмі сучасного життя просто прогулятися дуже навіть треба.

Залишити відповідь

Автор *

E-mail *

URL

Коментар *