Люди так не ходять!!!

04/30/14
Блог

City_Priority

Останім часом модно цікавитись та думати про місце де ти живеш. Якщо конкретніше то мова йде про міську інфраструктуру, про простір для міських мешканців. От і я такий модний теж про це думаю. Хоча насправді про ці речі я почав думати ще в 2009тому році коли активно взявся за роботу в Асоціації велосипедистів Львова. Але з того моменту сплинуло багато часу, я відвідав багато нових країн, а в тих країнах є міста. І так склалось що більшість тих міст мають дуже комфортний простір для життя людей. І перебуваючи там, думаєш як тут класно, а коли повертаєшся додому, то думаєш, ну хіба ж в нас не можна зробити так само класно? Ок, харош лірики, вйо до діла…

Сьогодні я буду довго і нудно розповідати про два львівських перехрестя в центрі міста. Про те як там зараз організований рух, і що на мою скромну думку треба було б там покращити)))). Буквів буде дуже багато.

Перед тим як я почну, я зроблю ще один відступ від теми. Це в основному для хейтерів, тролів, і тому подібних.

Отже:

  • я маю власний автомобіль, вже чотири роки, і їздю досить часто і багато, тому прошу не робити закидів “от купиш авто і тоді зрозумієш”
  • всі мої тези відштовхуються від ідеї на картинці зверху, яка показує що організація міського простору має базуватись на пріоритеті. В першу чергу для пішохода, як базового елемента живого міста, оскільки кожен житель міста є пішоходом, велосипедиста(апгрейднутий пішохід), в другу чергу громадського транспорту, оскільки кожна одиниця громадського транспорту перевозить багато пішоходів, і в третю чергу приватного транспорту, оскільки чисельно це найменша категорія.
  • якщо ти автомобіліст і бачиш пішохода на дорозі там де немає знаку ПП або розмітнки згадуй пункт 4.7 правил дорожнього руху України, а вже тоді вирішуй чи матюкатись і сигналити

Власне хочу поговорити про перехрестя вулиці Дорошенка, проспекту Свободи та вулиці Беринди. Основний шлях до історичного ареалу міста.

2cross

Хто не зрозумів про що я , то ось

Чому мене це хвилює? Бо  я ту проблему відчуваю на собі, і з недавнього посту Дем’яна зрозумів що не тільки я про це думаю. Ось що запостив Дем’ян.

1609872_258224097686277_910174603_n

Все що було написане вище, було написане ще 2,5 місяці тому, і все не було часу і натхнення закінчити цей пост. Але сьогодні воно раптом з’явилось, завдяки цьому фото з фейсбука (авторство не зазначаю бо не знаю хто зробив.).

Parkan

Галицька адміністрація вирішила просто поставити паркан і тим вирішити проблему, але “найсмішніше”, що то тупо викинуті гроші на паркан. Люди далі ходитимуть тут, тільки тепер будуть лізти в той метр діри що там лишилось. Якщо цікаво чому дивіться наступні 100500 картинок.

google_maps

Це скрін з гугл мапс. Мабуть хтось думає “Ці люди тупі?”. Але насправді варто трішки проаналізувати як люди ходять і чому. Люди по великому рахунку мають певні природні інстинкти. як і тварини. Тварини в лісі знаходять оптимальний шлях руху, звірячі стежки, які є для них найзручнішими. Ходьбу можна розглядати таким самим інстинктом, і цілком природно що люди шукають собі оптимальних шляхів. В місті ці шляхи треба облаштувати інфраструктурно, тротуари, переходи, світлофори, щоб забезпечити безпеку і зручність. Нажаль в нас в місті до такого симбіозу ще далеко. Отже розглянемо природні шляхи і інфраструктурні. Але не зайбуваємо про пункт 4.7 правил дорожнього руху України

Наступна ілюстрація показує існуючу ситуацію з облаштуванням даних перехресть.

drawing_ped_existing

Ніби непогано на перший погляд. Але давайте глянемо на основні потоки пішоходів і можливі зміни напрямку. Такі собі пішохідні(звірячі) стежки.

drawing_ped_idealway

Я не накладав ці дві ілюстрації, щоб було легко зрозуміти що до чого, але ось який ми отримуємо результат, і зразу з зонами конфліктів.

drawing_conflicts

Хтось запропонує просте рішення. А чому б пішоходам не ходити згідно інфраструктури та й по всьому. Звучить ніби логічно і правильно. Але ж як воно виглядає в реалі. Кілька варіантів. в Форматі як треба людям і як вони це можуть зробити згідно пішохідних переходів.

1. Шпацер по стометрівці )))) (для розуміння читаємо легенду до малюночка)

drawing_ped_way_comp1

2. Дорошенка/Беринди по “парній стороні”

drawing_ped_way_comp2

3. Самий не конфліктний варіант, шпацер по крайнім тротуарам проспекту Свободи.

drawing_ped_way_comp34

4. Дорошенка/Беринди по “непарній стороні”

drawing_ped_way_comp5

5. Цей варіант думаю менш популярний, але теж можливий.

drawing_ped_way_comp6

6. Ще одна інтерпретація попереднього варіанту.

drawing_ped_way_comp61

7. Оце мій улюблений, тому розділив його на два малюночки. Приклад дуже простий. Насправді початок руху можна робити і з Дорошенка, а кінець в сторону площі ринок, просто я вже трішки хотів підсилити ефект. Допустимо приїздить до нас в гості іноземець, який незнає особливостей львівського пішохідного руху, але свято вірить, що Львів відкрити для світу. І от він шпацерує по одному боку проспекту і хоче перейти на інший. Якби це зробила нормальна людина (можливі інтерпретації, але все одно б був би один перетин дороги без переходу.)

drawing_ped_way_comp7

8. Як бачимо з верхнього малюночка, турист старається робити все правильно, він ж бо ще не знає чи в нас карають пішоходів за таку ганебну недбалість, Переходить перехід через Дорошенка, потім через Свободи, і йде далі в напрямку площі Ринок, ну логічно нє? Але тут він доходить до місця з парканОм і обламується бо переходу там нема. А суворі містобудівники махають туристові німцеві пальцьОм і кажуть “но но, а ну бігом на перехід”, виявляється йому треба було передбачити наперід, що зразу після переходу проспекту Свободи, треба було знову перейти через колію. Тому він піде так ))))

drawing_ped_way_comp71

9. І на останок, який би мав бути простий маневр, але ж ні, будь оригінальним.

drawing_ped_way_comp8Для повноти картини треба звісно і поглянути на рух автомобілів. Мені лінь малювати всі варіанти, але покажу лише той тип руху заради якого і ставили той злощасний паркан. Всі проблеми через ліві повороти автомобілів.

1. З цим поворотом ніби немає проблем, хоча при його виконанні автомобіль має пропустити пішоходів. Але пішохідний трафік на тому переході настільки мізерний, що там реально ніхто нікого не пропускає.
drawing_lt1

2. Оцей поворот і є основною причиною встановлення паркану. Але по факту люди там постійно ходили і їх там постійно пропускали, і я б не сказав що це сильно сповільнювало рух. Кажу як водій.

drawing_lt2

3. З цим поворотом теж нуль проблем.

drawing_lt3

4. Цей поворот є най менш популярний лівий поворот на цих перехрестях. Тут більшість транспорту їде прямо на Дорошенка. Але люди переходять три смуги в невстановленому місці.

drawing_lt4

5. Ще про праві повороти. Цей правий поворот дозволений завжди, там є зелена стрілка. І пофакту той хто повертає праворуч постійно пропускає або пішоходів або автомобілі що їдуть від Беринди до Дорошенка. Але я б не сказав що то якийсь проблемний поворот.

drawing_lt5

6. Ну і останній правий поворот актуальний лише для громадського транспорту(автобусів), бо Дорошенка ж одностороння для всіх решта, тобто я б його теж проблемним не вважав.

drawing_lt6

Ось такі от пироги.

Я прикинув як би мала виглядати на мою думку пішохідна інфраструктура на цих об’єктах.  Зразу скажу що вона не досконала і тут не враховані можливі зміни руху автівок, а ідеї для змін в мене є. Хоча думаю більшість прихильників того злощасного паркана, були б проти.

drawing_ped_ideal

Разом з шляхами пішоходів.

drawing_ped_ideal1

Кажіть що думаєте.

UPD: Познімав я трохи перехрестя, поки гуляв з сім’єю. То правда дев’яте травня було, але я ще й в будній день познімаю, і впевнений кількісна перевага трафіку пішоходів буде. На відео за півтори хвилини дорогу перейшло більше 30ти людей, а лівий поворот зробили лише дві машини.


6 коментарів

  • Віталій 09:26 – 04/30/14

    Ілюстрація №8 – впізнав себе))) Двічі так топав, тряплялось))

    Нмд, у таких випадках треба зробити весь прохід на одній стороні, а іншу сторону повністю перекрити парканчиками. Так, буде незручно пішоходам по певним напрямкам, ну але точно краще ніж зараз.
    І посередині теж варто додати регульований, як на останній ілюстр. В підсумку, все майже як на останній, тільки по одній стороні (якуйсь з двох вибрати) прибрати зовсім переходи по проспекту. Ось так.

  • Роман 14:23 – 04/30/14

    Дуже гарно написано, ще б наші клерки відповідальні за інфраструктуру думали хоча б на 10% так само глибоко. Це дійсно, мабуть, найнедолугіша розвязка у центрі Львова.

    P. S. Я не невідомий автор :). Радий що зміг вас надихнути закінчити статтю :).

  • Dyak 11:24 – 04/30/14

    Роман, то ваше фото з парканом))) Я його побачив на форумі SSC

  • Маша 17:41 – 04/30/14

    Здорово все расписано и показано! Устройству наших улиц и перекрестков местами действительно не хватает здравого смысла :( По мойму отличная идея фонда “Городские проекты” Варламова перевести и распространить Urban Street Design Guide среди мэров-губернаторов http://nacto.org/usdg/

  • diak 19:25 – 04/30/14

    От чесно, я не дуже вірю в те що це допоможе. Знаючи поверхнево ту кухню, містопланування і т.д. то єдине що нам може помогти це приватні кошти. Якщо знайдеться меценат який оплатить проектні роботи і т.д. то реально зробити класні рішення, але якщо тим займатимуться наші “мужі” які сидять там вже 100500 років, то ти їм хоть 10ть раз перекладай їм по барабану. ДЯкую за гарний лінк.

  • Маша 13:00 – 04/30/14

    Да, пожалуй, я не в курсе как эта система работает ) Но ведь каждый год во Львове ремонтируют где-то и что-то согласно каким-то проектам? откуда они берутся? А если, предположим, собрать деньги под какой-то проект, его ведь тоже должны будут утверждать “сверху”? В любом случае, было бы здорово, если бы и чиновники и жители города видели его обустройство в одном ключе, а для этого надо хотя бы знать/видеть соовременные практики обустройства города. И да, кажется, Urban Street Design Guide хороший для этого пример :)

Залишити відповідь

Автор *

E-mail *

URL

Коментар *